Em llevo un dimarts encara embarassada, de baixa, i què tinc per esmorzar tranquilament? Doncs després de les meves torrades, pa de pessic, el berenar del passat diumenge.

IMG_20141110_232050La clàssica coca de iogurt, la que em va ensenyar a fer l’abuelita quan passava els estius a Gósol, la que mitja Catalunya sap fer i l’altra mitja busca per internet com fer-la. Aquí va la meva aportació a la causa:

INGREDIENTS:

· Un iogurt; millor natural o com a molt de llimona. No el feu servir de maduixa, per exemple, queda un regust artificial que no s’aguanta per enlloc.
· Una llimona, taronja o llima.
· Un sobre de llevat.
· 2-3 ous; se suposa que n’hi van 3, però l’he arribat a fer només amb 1 i també queda bona.
I fent servir el vaset de iogurt com a mida:
· 1 oli
· 2 sucre
· 3 farina

El procediment és ben simple: barrejar-ho tot (s’entén que a la peça de fruita l’heu de ratllar la pell i a banda d’això afegir-hi el suc) i al forn 30 minuts a 180ºC.

IMG_20141110_231931
Pre-forn

IMG_20141110_231834
Post-forn (amb crosta de sucre)

 

Ara bé, per a que us quedi súper bé, esponjós i tendre, els meus trucs són els següents:

1r. L’ordre dels factors altera el producte: primer el iogurt i després la fruita, encara que el cítric talli la llet, ja ho lligareu. Així l’aroma de la fruita anirà integrant-se amb tots els ingredients. Els ous, l’últim.

2n. Importantíssim: no ho barregeu tot alhora. Aneu treballant bé la massa amb cada ingredient que afegiu. I amb cada ingredient també vull dir que amb cada gotet de sucre i de farina. Que us acabi tremolant la mà de tant fer servir la batedora. Treballar bé la massa és la clau. Això m’ho va ensenyar l’abuelita, suc de munyeca.

3r. No obriu el forn a mitja cocció!!! No puc assegurar-vos que al vostre forn ho heu de coure 30 minuts a 180ºC, cada forn és un món i les coses comencen a sortir bé quan coneixeu el vostre i li teniu preses les mides… Però si obriu a mitja cocció, feu un pa de pessic o feu unes magdalenes, no pujarà igual… I si estava pujant, baixarà… No sigueu talla-rotllos!

Aquesta recepta és un bàsic de la reposteria, sempre podeu afegir-hi el vostre toc.

coca
Farcida de melmelada amb decoració de galetes de xocolata* per l’aniversari del meu pare

*Les galetes de xocolata, aquí.

IMG_20141110_232332
Amb una espelma de Mickey Mouse, per l’aniversari del meu fill.
pa de pessic feina
Sense decorar, per la feina. Va volar.

Bon profit!

